tirsdag 8. mars 2011

Deilig stueforvandling

Slik så stua ut. Slitte furugolv og multitapetserte og bulkete vegger.


Sååå... jeg plata den og. Merk perfeksjonistens verk!


Jeg ville ikke male rett på gipsen, så jeg har gjort det samme som i TV-stua; brukt veggfornyer, en gjennomsiktig, tynn strie - genial, synes jeg. Men den suger til seg sinnsykt med maling. Har malt 4-5 strøk i alle rom (perfeksjonismen råder).


Det elektriske er på plass, og gulvene er klar for malingsstrøk.


Ikke så lett å se på disse bildene, men hele veggen med kaminen er i "mur". Det vil si jeg har brukt murstruktur og mammas metode (se for øvrig hennes blogg her), for å få en fake murvegg, som fortsetter inn i TV-stua :)


Første strøk unnagjort - ble vel ikke så verst det?


Meeen - fruen som bodde her før meg har tydeligvis trampet rundt mye inne med høye hæler. Det syntes godt i treverket - så da ble det sparkling, før nye to strøk. Veggen til venstre skal kles med fototapet. Lurer litt på om det ikke blir samme som på headeren. Den er fra Mr. Perswall.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar