fredag 25. mars 2011

Engelsk bokskap og tantetid

Det har gått i ett de siste dagene, men i dag tok jeg meg tid til å være barnevakt for mitt kjære tantebarn. Veldig hyggelig når svigerinne varter opp med hjemmelaget sjokkisfondant, vanilje-te og de fem siste utgavene av rom 1-2-3! Sånn setter vi pris på :)


- Det ligger i slekta, sies det..

Jeg har vært så heldig å arve et gammelt, engelsk bokskap. Elsker dette møbelet, det bærer med seg mange minner, og har vært med meg på flyttelass både til Sogndal og Oslo. Nå er det tilbake i Haugesund, og skal få plass i spisestuen, hvor det skal få romme de fineste serviser.

Med all den flyttinga har det fått seg endel "riper i lakken", og så er jeg vel i utgangspunktet ikke noe tilhenger av mahogni, så nå skal det males!

Slik så overskapet ut:


.. og underskapet (ikke så posh alene, stakkar).


Det skal males hvitt inni, og svart utenpå. Her er jeg i gang.


Resultatet og mere får dere se i morgen.

God natt, og drøm søtt :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar